Veelgestelde vragen | Voorbeeld documenten
Voorbeeld documenten
We hebben hieronder een overzicht gemaakt waarin je voorbeeld documenten kan bekijken. Daarnaast kan je zien welke informatie wij het best kunnen gebruiken zodat we jou zo snel mogelijk kunnen helpen met jouw fiscale zaken.
Adviesrapport hypotheekadviseur
Het adviesrapport ontvang je van de hypotheekadviseur, en daarin vind je een samenvatting van wat er is besproken en welke keuzes er zijn gemaakt. Het bevat informatie over het hypotheekbedrag, de aflossingsmethode, het rentepercentage, en details over de fiscale aftrekbaarheid van de hypotheek.
Begin- /einddatum 30% regeling
We hebben de goedkeuring voor de 30%-regeling nodig. Dit document ontvang je van de Belastingdienst, waarop de startdatum en einddatum van de 30%-regeling vermeld staan.
BSN nummer
Het Burgerservicenummer (BSN) kun je vinden op o.a. het document dat je ontvangt bij de registratie bij de gemeente. Het staat ook vermeld op de aangifte van het afgelopen jaar. Als je geen document met je BSN hebt, kun je het BSN-nummer uploaden in een Word-document of naar ons e-mailen.
Factor A
De factor A geeft aan hoeveel uw pensioen is gestegen in een bepaald jaar. De factor A is nodig om de jaarruimte te berekenen. De factor A kunt u vinden in uw uniform pensioen overzicht (UPO).
Inschrijving KVK
Document van de bevestiging van de KVK-inschrijving.
Jaaropgave
Op een jaaropgaaf staat vermeld wat je gedurende dat jaar hebt verdiend bij een werkgever. Als je in dat jaar voor verschillende werkgevers hebt gewerkt, ontvang je meerdere jaaropgaven. Normaal gesproken stuurt je werkgever deze jaaropgaaf aan het begin van het nieuwe jaar, meestal in januari of februari. Op de jaaropgave vind je ook informatie over de ingehouden loonheffing en de premies die van je loon zijn afgetrokken.
Jaaroverzicht hypotheek
Op het jaaroverzicht van de hypotheek staat de betaalde rente en kosten, en de openstaande hypotheekschuld van het begin en het einde van het jaar.
Machtigingsbrief
Nadat we je BSN-nummer hebben ontvangen, zullen we deze machtigingsbrief voor je aanvragen. Je zult de machtigingsbrief per post ontvangen. We hebben de vijfde pagina van het document nodig, waarboven staat “Formulier registratie machtiging intermediair goedkeuren.
Nota van afrekening
De nota van afrekening ontvang je van de notaris. Hier staan alle bedragen vermeld die je met betrekking tot de aan- of verkoop van een woning ontvangt of betaalt.
De BelastingBespaarders
Amsterdamseweg 71A
1182 GP Amstelveen
E. info@belastingbespaarders.nl
T. 020 – 2170120
Openingstijden
Maandag tot Donderdag 09:00-18:00
Vrijdag 08:30-17:00
BTW-nummer: NL859458301B01
KvK-nummer: 73318752